DRAMATICKÁ VÝCHOVA

DIVADELNÍ HRY

HONIČKY

  • 112/155
  • Bomba a štít
  • Ej chu chu
  • Epidemie
  • Chyťte se! (uzavřít člověka v kruhu)
  • Na kuny a slípky
  • Liščí ocásky
  • Mrazík
  • Ovečky a vlci
  • Pavoučí bitva o vajíčka
  • Pavoučí honička
  • Pikachu
  • Pizza honička - losování ingrediencí
  • Pizza honička - kámen nůžky papír
  • Slovo na čele
  • Španělé a Mauři
  • Želvičky
  • Vrahohonička - vrah má schovaný svůj život, ostatní hledají...
  • Vybíjená všichni proti všem
  • Vybíjená na družstva
  • Vybíjená Na krále
  • Zombíci

OSTATNÍ HRY

  • Blik, cvak, bzuk
  • Boj o vlajku
  • Cinkačka
  • Co se změnilo
  • Čing čong
  • Dirigent
  • Gordický uzel
  • Elektřina (dvě družstva)
  • Elektřina (kdo má minci)
  • Evoluce
  • Fackovaná
  • Čaroděj
  • Čarodějnice, skřítkové a obři
  • Čtyři ruce, dvě nohy
  • Doktoři a pacienti - transplantace
  • Doveď krále do cíle
  • Letecký souboj
  • Kámen nůžky papír - poposedávání si o židli
  • Katastrofy
  • Kimovky
  • Kohoutí a jiné zápasy
  • Kompot - padavky
  • Kouzelný kruh a Pád s důvěrou
  • Kůň, had, žába
  • Malování na záda
  • Maso
  • Míčová školka ve dvojicích
  • Místa si vymění
  • Mozkomor
  • Mrkací vrah
  • Na jelena
  • Nevidoucí
  • Nos, svíčka
  • Ovčák a ovce (ovce do ovčína)
  • Ovečky a vlci (přebíhání ovcí)
  • Pašeráci (Go!)
  • Posílání míčku (teamovka na nejkratší čas)
  • Postav věž (z dětí)
  • Pravda nebo lež? (Nikdo o mě neví, že...)
  • Pravda nebo lež? Trdlo
  • Princové a princezny
  • Příběh na papírku (přehýbání)
  • Psaní nohama
  • Slepý hraničář
  • Slepý zabiják (týmovka - poznej nepřítele po hmatu)
  • Sochaři
  • Společně vzhůru
  • Stanoviště (přehazka v kruhu)
  • Stop zem
  • Trdlo
  • Tsunami
  • Válendo grando
  • Vlk v pasti
  • Voda, pole, poušť, les
  • Vtipné slovní druhy (přehýbaný příběh)
  • Zmrzlé ruce

MOJE UČEBNICE

HRÁLI JSME 18/19

  • Pravda, nebo lež - Trdlo
    Vybíjená - na krále
  • Pašeráci, mozkomor, Monolog
  • Bomba a štít, Princové a princezny,Čarodějnice, skřítkové a obři, Emoce - Jedna věta
  • Pikachu, Já ne - to ty!, Autobus, Emoce nemoce
  • Mozkomor, Boj o vlajku - s lístečky
  • Doktoři a pacienti - transplantace, běhačka na přání
  • Vybíjená všichni proti všem, Improvizovaná hra
  • Želvičky, Slepý hraničář, liščí hon
  • Nejlepší dárek, Zombíci, Kouzelný kruh a Pád s důvěrou, Stop zem
  • Pavoučí honička, Sochaři
  • Vybíjená na krále, Mrkací vrah - zabiják
  • Liščí ocásky, Hra: Improvizovaný příběh
  • Pavoučí bitva o vajíčka, Slepý zabiják
  • Ej chu chu, Psaní nohama
  • Vybíjená všichni proti všem, Doveď krále do cíle
  • Honička - 112/115, Voda pole poušť les, Gordický uzel, Kdo jsi co jsi
  • Slovo na čele, Dobrý den pane Novák, Pantomima - várka 1
  • Španělé a Mauři, Na kuny a slípky (kradení vajec vedoucímu), Místa si vymění
  • Mrazík, Elektrika (signál na minci), Zahraj příběh - deux ex machina
  • Vraho honička, Válendo grando, Čaroděj
  • Pizza honička, Mafiáni, Bomba medvěd povodeň

Další kontrola od pašeráci

Závěrečnou hru vybírá:

Člun plný prstenů:
Ema, Kačka

Nejnovější články na našem blogu

Přečtěte si, co je nového
 

Děti sedí ve velkém kruhu. Každý sedí na šátku. Jedno dítě řekne nějaké tvrzení (říkejme mu pracovně Tvrdič). Tvrdič na šátku nesedí. Tvrzení může být pravdivé i nepravdivé. Tvrdič dá na zem papírek, na kterém je napsáno, zda se jedná o pravdu, nebo lež. Všechny děti hádají, zda je tvrzení pravdivé, nebo není.
To ale není všechno. Děti, které...

Monolog

11.03.2019

Dítě má za úkol připravit si monolog na dvě minuty na dané téma.

Pašeráci

11.03.2019

Děti mají za úkol propašovat zboží z Německa do Čech. Pravidla: Děti jsou rozdělené na dvě skupiny. Každé dítě si vezme lísteček z hromady v Německu (jedna roh místnosti), všechny naráz vybíhají do Čech (protilehlý roh místnosti). Na hranicích stojí učitel (někde mezi). Podle toho jak děti dobíhají, losuje učitel jeden z pěti lístečků s obrázkem....

Každé dítě vymyslí jednu větu a zkusí jí říct bez jediné emoce. Poté si každý vybere větu, která mu přijde nejzajímavější k práci (i větu kolegy) a zkusí jí říct ve všech emocích (radost, smutek, strach, hněv). Může střída první, druhou a třetí osobu.
Příklad: Jestli si neuděláš úkoly nepůjdeš ven.
Když je hotovo, mohou si děti zkusit...

Obři mají ruce nad hlavou, vyvalené oči, otevřenou pusu a hrozivě řvou, čarodějnice mají v ruce koště a dělají zvuk jako při startování motorky, přičemž nohou "nahazují koště", skřítci ukazují prstem, strouhají mrkvičku a říkají "Šmidli šmidli šmidli."

Děti rozdělíme na dvě poloviny. Jedna půlka jsou princové a druhá princezny. Princezny si tajně rozeberou prince - kdo si chce koho vzít. Princové si poté stoupnou před princezny, každý před jednu. Poté princové naráz řeknou: Princezno, vezmeš si mě za muže? Jestliže stojí princ před správnou princeznou, princezna ho pohladí/obejme atd. Jestliže...

Bomba a štít

04.03.2019

Tato hra je velmi jednoduchá.
Každý hráč si v duchu určí svoji "bombu" a "štít", což jsou dva jiní různí hráči. Můžete si určit kohokoliv, ale ostatní hráči nesmí vědět, koho jste si určili.
Když se řekne TEĎ a hra začne, musíte se stále snažit být v blízkosti hráče (musíte běhat), kterého jste si vybrali za štít,...

Emoce - nemoce

18.02.2019

Hodinu můžeme začít povídáním o tom, zda už děti někdy zkusily využít nemoc ve svůj prospěch. Třeba, že se jim něco nechtělo dělat, nechtěly do školy atd. Dokázaly si pak "vyrobit" nějakou nemoc? Jestliže ano, pak se bavíme o tom, že jsme si naší nemoc vyrobili vědomě.

Já ne, to ty!

18.02.2019

Děti sedí v kruhu. Jedno z dětí na sebe ukáže a jv určité emoci řekne: Já ne. To ty! (naštvaně, šťastně...) ... a ukáže na další z dětí. Dítě zareaguje v jiné emoci. Důležité je udržet jednu emoci na celý výstup: Já ne, to ty.

Pikachu

14.02.2019

Honička. Dvě děti jsou Pikachu a honí ostatní. Honí je tak, že poskakují snožmo, v ruce mají šátek a tím mají přetáhnout ostatní. Chycený člověk si dá ruku na hlavu a stává se z něj též Pikachu.
Hra začíná tím, že dva honiči na začátku zařvou: Pikachu!

Pochlub se!

11.02.2019

Je úplně v pořádku, když se občas sami pochubíme svými úspěchy. Třeba se tím naučíme vést pozitivní samomluvu, zejména v obtížných situacích...

Mozkomor

30.01.2019

Všichni mají zavřené oči, Lord dotekem vybere Mozkomora. Pak se všichni probudí a běhají po místnosti. Koho se Mozkomor nepozorovaně dotkne, umírá (cca po pěti vteřinách). Úkolem je zjistit, kdo je mozkomor.

Představte si, že jste tým chirurgů ve velké nemocnici. Jako komise musíte přijmout velmi důležité rozhodnutí. V tomto okamžiku máte jednoho dárce srdce a osm pacientů, kteří potřebují transplantaci srdce. Pokud víte, prognóza úspěšné transplantace je pro všechny tyto pacienty stejná. Vaše komise musí vybrat, kdo srdce dostane. Máte 20 minut na to,...